A kiindulópont a sikeres webáruházhoz a termék. Ha a termék különleges, és kellő érdeklődést vált ki, valamint ténylegesen releváns választ kínál az ügyfél problémáira, akkor beszélhetünk hasznos piaci termékről. Érdemes annak is utánanézni, hogy mennyire népszerű külföldön, és ott hogyan árulják ezt a terméket. A webshop marketing során az is fontos, hogy nekünk egyáltalán szimpatikus-e a saját termékünk, amit árusítunk? Meg kell nézni, számunkra mennyire önazonos a honlapunk, ha a vásárló helyébe képzeljük magunkat, belőlünk kiváltaná-e a kellő érdeklődést oldalunk?
Fontos alapos webshop marketing tervet készíteni. Ehhez tisztában kell vele lennünk, hogy ki a célcsoportunk, illetve milyen felületen, milyen módszerrel, és milyen szükségekre, problémákra kínáljuk a megoldást termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal. Érdemes azt is meghatározni a webshop marketing-ben, hogy miben különbözünk a konkurensektől, és hány lépésben tervezzük konvertálni a lead-eket.
A valóban hatékony webshop marketing része a stratégiai tervezés, ezáltal nem kidobott pénz lesz, amit ráfordítunk, hanem valódi siker. Fontos például az árazási stratégia. Jobban hangzik a 9900 Ft a 10.000 Ft helyett. Kis dolgoknak tűnnek, mégis döntőek lehetnek.
Fontos tesztelni is a webshop marketing-ben a saját oldalunkat. Érdemes ehhez megkérni egy ismerőst, hogy tesztelje a rendelést, mennyire megy gördülékenyen, vagy milyen akadályokba ütközik az oldalon. Ugyanis lényeges szempont, hogy felhasználóbarát legyen az oldal, és ne okozzon felesleges bonyodalmakat egy rendelés, ami csak elüldözi a vásárlót.
További hasznos tippekért keresse fel a marketingkalkulator.hu oldalát!