Minden vállalkozásnak van marketingterve, és mindenkinek emlékeznie kell arra, hogy a filmek nagy üzlet. Az a szeretet, amelyet a mozi iránt érez, és az a szeretet, amelyet az egész csapatnak közvetíthet, nem táplál semmilyen produkciót. Az egyetlen dolog, ami miatt mozizni fogsz, a box office eredményei lesznek.
Éppen ezért a modern mozi története során számos marketingtervet dolgoztak ki a filmek vagy sorozatok köré, hogy vonzzák a közönséget a színházakba, vagy ráakadjanak egy televíziós sorozatra, ami a maximális elvárást kelti, majd néhány jó számot biztosít.
Manapság az internet elengedhetetlen bármely termelés nyilvánosságra hozatalához, de a kreativitás kéz a kézben jár, hogy minden marketingtevékenység vírusossá váljon. Vessen egy pillantást a legjobb marketingstratégiákra, és hadd adjak néhány tippet azok megvalósításához a produkcióiban:
A “Jurrasic World” weboldal
Egyértelmű volt, hogy a „Jurassic World” hatalmas siker lesz, de mégis létrehoztak egy promóciós weboldalt a vidámpark számára, mintha az valós lenne. A web aktív, és a legapróbb részleteket is tartalmazza. A park térképe, az Isla Nublar jelenlegi hőmérséklete és a dinoszauruszok megtalálásának helyei. Ennek a webhelynek a legjobb része az, hogy minden oldal a parkba való belépéshez jegyet vásárol, és segít az utazás megtervezésében.
„9. kerület” és az Alien Signage stratégia
A „9. kerület” meglepetés volt. Nem volt csúcssztárja, és a rendezőt akkor sem ismerték. Ennek ellenére a film nagyot diadalmaskodott, és ennek valószínűleg sok köze van a film által összeállított okos marketingkampányhoz. A 9. kerület és érvelése már most is feltűnő, semmi ilyesmi korábban nem történt, és ez önmagában is felkeltette a figyelmet.
Az a tény, hogy az idegenek Dél-Afrika védtelen és hátrányos helyzetű vidékére vándoroltak, még jobban megtört. Ezért táblákat hoztak létre, amelyek azt mondták: „Csak embereknek”, majd szétszórták őket a világ nagyvárosaiban. Ezek a plakátok hamarosan vírusossá és felismerhetővé váltak a „9. kerület” kampányban, lehetővé téve a néző számára, hogy világos spoiler nélkül készítsen világos elképzelést arról, mit közvetít a film. A kampány teljes sikerrel járt, és megháromszorozta költségvetését a pénztáraknál.